Home Aktualności Promuj swoją markę: 24 pomysły na angażujące posty na Facebooku wg Joanny...

Promuj swoją markę: 24 pomysły na angażujące posty na Facebooku wg Joanny Ceplin

507
0
SHARE

W dzisiejszych czasach istnieje nieskończona ilość możliwości promowania i rozwoju własnej marki. Na dodatek jeśli tylko zdecydujesz się na pozyskiwanie nowych odbiorców w social  mediach – nie poniesiesz dużych kosztów. A jak wiadomo, w mediach społecznościowych obecnie  są WSZYSCY. Nie wierzysz? Pobierz bezpłatny e-book: “24 pomysły na angażujące posty na Facebooku” (https://kursy.joannaceplin.pl/produkty/24-pomysly-na-angazujace-posty-na-facebooku/​) i poznaj podstawowe zasady tworzenia zaangażowania odbiorców pod Twoimi treściami.

Obecnie z Facebooka korzysta ponad miliard użytkowników miesięcznie, a w Polsce jest to aż 14 milionów osób! Statystyczny Polak poświęca aż 1 godzinę i 17 minut dziennie na przeglądanie mediów społecznościowych, w tym bezinteresowne skrolowanie, sprawdzanie wiadomości, rozmowy ze znajomymi, oglądanie filmików, etc.

Dlatego jeśli jeszcze Twoja marka nie jest obecna w mediach społecznościowych – koniecznie to zmień. Jak? Pierwszym ruchem niech będzie założenie profilu firmowego na Facebooku, w którym możesz wykorzystywać wiele darmowych funkcji, dzięki którym będziesz docierać do nowych odbiorców. Jeśli już posiadasz konto firmowe, ale czujesz, że nie masz pomysłu na jego prowadzenie i nie potrafisz wykorzystywać jego możliwości to również zacznij działać!

Twórz zaangażowanie! 

Tak, to prawda, że nie jest możliwe stworzenie zaangażowania na Facebooku w jeden wieczór. Jest to proces długotrwałych i konsekwentnych działań, na które jednak warto poświęcić czas. To dzięki nim będziesz docierał do swoich wymarzonych odbiorców, a z czasem zbudujesz też z nimi trwałe relacje, które zaowocują w przyszłości. Pamiętaj, że stałe grono Twoich odbiorców to bardzo skuteczny sposób na docieranie do nowych. To właśnie rekomendacja znajomych jest  najsilniejszym bodźcem skłaniającym nas do zakupów. Dlatego warto poświęć na to czas i zadbać o  swoich odbiorców.

Jak zwiększyć zaangażowanie?

Rozwiązań jest wiele. Poniżej masz listę praktycznych wskazówek, na które warto zwrócić uwagę:

  1. Na początek stwórz przejrzysty profil i uzupełnij wszystkie informacje o Twojej marce. Wybierz zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle tak, aby mówiły o tym co robisz. Dbaj, aby przekazywane przez Ciebie treści były spójne i jednolite na wszystkich platformach społecznościowych oraz Twoim koncie prywatnym.
  2. Wykorzystaj to, że Twoja firma nie jest wielką korporacją. Pokazuj sukcesy, codzienny rytm pracy. Niech Twoi odbiorcy zobaczą, że po drugiej stronie monitora są prawdziwi ludzie, a nie automat.
  3. Publikuj wideo – Facebook uwielbia promować filmy. Mają one o 135% większy zasięg organiczny, niż posty ze zdjęciami. Wykorzystaj to!
  4. Poza publikacją wideo, pamiętaj również o możliwości transmitowania na żywo. Nie bój się prowadzić LIVE’ów, pomimo, że na początku mogą być dla Ciebie problematyczne. Jeśli nie będziesz przekonany, czy masz o czym zrobić transmisję, zapewne wystarczy kilka minut zastanowienia się i pomysły same wpadną Ci do głowy.
  5. Rozmawiaj z Twoimi odbiorcami: pytaj, odpowiadaj, staraj się zrozumieć ich punkt widzenia i udzielaj im porad. Tym sposobem zwiększysz zaufanie do swojej marki. Możesz także  przygotować cykl porad, dobrze sprawdzają się również cytaty, czy teksty motywacyjne.
  6. Utwórz grupę, dzięki której będziesz mógł lepiej nawiązywać relację z Twoimi odbiorcami! Przy okazji stworzysz zaangażowaną społeczność, w której będziesz mógł występować jako ekspert. Oprócz tego udzielaj się także w innych grupach, gdzie będziesz mógł dzielić się swoimi spostrzeżeniami na dany temat.
  7. Jeżeli opublikowałeś post, na widoczności którego bardzo Ci zależy – przypnij go na stronie głównej Twojego profilu. Jak to zrobić? Po opublikowaniu postu kliknij w jego prawy górny róg na “v” i wybierz opcję “Przypnij na górze strony”. Do czasu, kiedy nie odepniesz posta, będzie się on pokazywał jako pierwszy na Twoim profilu.
  8. Facebook jest najtańszym i najefektywniejszym sposobem na zautomatyzowanie sposobu pozyskiwania nowych odbiorców, dlatego REKLAMUJ SIĘ!
  9. Korzystaj także z innych platform społecznościowych, np. Instagram, czy LinkedIn. Jeżeli to na Facebooku prowadzisz najbardziej aktywną działalność, możesz poinformować na innych platformach o działaniach i podać link do profilu.
  10. Użytkownicy Facebooka lubią uczestniczyć w wydarzeniach. Dlatego wykorzystaj tę funkcję i załóż własne wydarzenie dla Twojej strony. Może to być promocja produktu czy wspólny cel dla Twoich odbiorców.

Podstawowe zasady w tworzeniu zaangażowania odbiorców to:

  • tworzenie wartościowych treści,  • systematyczność.

Zastanawiasz się dlaczego to takie ważne? 

Tak jak już wcześniej wspomniałam, skutecznym sposobem na komunikację i tworzenie relacji z Twoim odbiorcą jest systematyczne prowadzenie fanpage’a. Dzięki niemu możesz kreować. wizerunek swojej marki, w taki sposób, jaki tylko chcesz. Warto, żebyś przemyślał, co chcesz osiągnąć dzięki aktywnej stronie na Facebooku, jakie cele sobie wyznaczysz i najważniejsze dążył do ich osiągnięcia. Efektem Twoich systematycznych działań będzie większa liczba klientów i wzrost sprzedaży, a o to przecież chodzi.

Autorka: Joanna Ceplin

Joanna Ceplin na specjalne zaproszenie firmy ExcellenceVale poprowadzi szkolenie Ty i Twoja marka online, które odbędzie się 17 marca 2018 r. w Londynie.

Zapisy i bilety w promocyjnej cenie na: http://excellencevale.com/twoja-marka-online/#zaproszenie

Dzięki szkoleniu Ty i Twoja marka online przeprowadzisz METAMORFOZĘ Twojej marki online i poznasz zasady budowania jej na 4 platformach – Facebooku, Instagramie, LinkedIn i YouTube. Podczas szkolenia: • dowiesz się od czego zacząć i co zmienić, aby Twoja METAMORFOZA od razu zadziałała, • omówimy najważniejsze kroki na platformach: Facebook, Linkedin, Instagram, YouTube, • poznasz zasady BUDOWANIA RELACJI z klientem poprzez media społecznościowe, • dowiesz się jak PROWADZIĆ PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE, aby przyciągały wymarzonych klientów, • poznasz SEKRETY budowania marki osobistej w mediach społecznościowych,• dowiesz się jak znaleźć odbiorców Twoich produktów lub usług i jak stworzyć swoje przesłanie, • gdzie warto być obecnym, • jakie ZASADY prowadzą do sukcesu na platformach: Facebooku, Instagramie, Linkedin, YouTube.

Podczas szkolenia zrozumiesz, dlaczego Twoja obecność w mediach społecznościowych jest KLUCZOWA do rozwoju Twojego biznesu.

Już dziś zapoznaj się także z bezpłatnym e-bookiem pt.: 4 najczęściej popełniane błędy w reklamie na Facebooku: https://kursy.joannaceplin.pl/produkty/ebook-4-bledy-w-reklamie-na-facebooku/​  i przyjdź na szkolenie.

Patronat medialny nad szkoleniem objęły: Businesswoman&Life, Imperium Kobiet, Law Business Quality, Londynek.net, MojaWyspa.co.uk, Goniec Polski, WLuton.net, MagazynLokalny.co.uk, BiznesNaFali.pl, Klub Marka Jest Kobietą.

Sponsorami szkolenia zostali:

IMD Solicitors międzynarodowa kancelaria adwokacka, lider w świadczeniu kompleksowych usług prawnych na terenie Anglii oraz Walii. To najwyższej jakości opieka prawna w konkurencyjnej cenie dla klientów indywidualnych oraz firm. Prowadzi z sukcesem sprawy m.in. z zakresu prawa cywilnego, rodzinnego, gospodarczego, karnego, imigracyjnego, prawa pracy, a także z zakresu odszkodowań czy też prawa spadkowego.

London Business Solutions LTD. To polskie biuro księgowe w północno zachodnim Londynie. Oferuje ono m.in. księgowość dla firm, osób samozatrudnionych, ubezpieczenia, odszkodowania, rozliczenia, usługi optymalizacji ZUS, biznes plan, rejestrację VAT, listy plac w UK i rejestrację pracodawcy.

Axe Capital. To polski ubezpieczyciel specjalizujący się w ubezpieczeniach na życie, od chorób krytycznych, od utraty przychodów, domu, mienia, biznesu, motrgage advice, odszkodowań oraz testamentów.

Joanna Ceplin – bio

Trener skutecznej komunikacji online. Doradza firmom i osobom indywidualnym w obszarach związanych z komunikacją w mediach społecznościowych, tworzeniem koncepcji kreatywnych online oraz budowaniem wizerunku. Autorka Planera Nowoczesnego Przedsiębiorcy, kursów online „Jak tworzyć angażujące treści”, „Zaplanuj swój Biznes w mediach społecznościowych”, „Skuteczna reklama na Facebooku”, „Turbo lista mailingowa” oraz szkolenia stacjonarnego markaonline.pl Łącznie z jej szkoleń i kursów w ciągu ostatnich 2 lat skorzystało ponad 3000 osób. Szkoląc skupia się na efektywnym planowaniu, organizacji i automatyzacji działań w mediach społecznościowych.

O ExcellenceVale

Firma oferuje szkolenia stacjonarne z najlepszymi polskimi trenerami, coachami i psychologami oraz biznesowe programy mentoringowe, a w przyszłości również inne produkty rozwojowe.

ExcellenceVale powstało po to, aby dostarczyć jak najlepszych narzędzi do rozwoju osobistego i biznesowego, a dzięki temu  wpływać na poprawę świadomości, rozwój wiedzy, umiejętności i postaw. Firma działa w branży rozwoju osobistego i biznesowego, kierując swoją ofertę do Polaków niezależnie od ich miejsca zamieszkania.

Dąży do momentu, gdy świadomość Polaków zmieni się w takim stopniu, że większość społeczeństwa będzie w stanie w pełni realizować swój potencjał osobisty, zawodowy i biznesowy.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here