Home Aktualności Impuls 2021, podsumowanie 2020: list prezesa Marka jest kobietą do partnerów i...

Impuls 2021, podsumowanie 2020: list prezesa Marka jest kobietą do partnerów i przyjaciół

554
0
SHARE

Szanowni Państwo,
Drodzy Partnerzy i Przyjaciele Biznesu na fali i Marka jest kobietą,

ogólnopolski, globalny lockdown to nasz współczesny egzamin z dojrzałości, odpowiedzialności, przywództwa, świadectwo nas samych. W myśl zasady, że z kryzysu nie wychodzi się takim samym, ale jest się gorszym lub lepszym, w redakcji Biznesu na fali i klubie Marka jest kobietą chcemy wyjść razem z Państwem lepsi, dlatego „tyle wiemy o sobie, ile nas sprawdzono”, chcieliśmy podzielić się z Państwem naszą krótką refleksją na temat minionego roku 2020 i tego, jak bardzo łączy nas coraz więcej w roku 2021 i kolejnych przed nami.

Wraz z narodowym lockdownem i zamknięciu nas w domach, przekonaliśmy się dzięki Państwa obecności i aktywności o sile budowanych przez lata relacji między nami. Daliście Państwo nam odczuć, jak bardzo nie tylko w zawodowym wymiarze ale i osobiście w sercu, jesteśmy sobie bliscy w tej nowej, niepewnej rzeczywistości.

W wymiarze profesjonalnym mogliśmy przekonać się, jak wiele organizacji biznesu, instytucji nauki, kultury, ngo i samorządów, prezydentów miast nie tylko nie zamknęło swoich drzwi na twarz drugiego człowieka i obywatela ale jeszcze bardziej zwiększyliście Państwo intensywność dialogu za pośrednictwem Biznesu na fali i Marka jest kobietą.

Aby dać dowód tego, że jesteście i trwacie na stanowisku, gotowi do działania i współpracy w każdej postaci, wysuwaliście pod adresem instytucji państwowych szereg propozycji, apeli i impulsów dla Polski mogących nie tylko usprawnić walkę z pandemią Covid-19, ale przede wszystkim nieść pomoc sobie nawzajem w sprostaniu nowej rzeczywistości, wyzwaniom codzienności.

Od pierwszych dni lockdownu staliśmy się Państwa medialnym partnerem w codziennym dialogu, m.in. dla Rady Dialogu Społecznego i Rady Przedsiębiorczości skupiającej największe organizacje przedsiębiorców i pracodawców w Polsce (Federacja Przedsiębiorców Polskich, Konfederacja Lewiatan, Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Rada Biznesu, Pracodawcy RP, Związek Banków Polskich, Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych, Związek Pracodawców Business Centre Club, Związek Rzemiosła Polskiego), jak i szeregu regionalnych organizacji i instytucji branżowych, pracodawców i pracowników aktywnie zabiegających o dialog, wysłuchanie, współpracę w tych trudnych czasach. 

Na naszych redakcyjnych i markowych skrzynkach odczuliśmy jak nigdy przedtem Państwa głos, apele i zaproszenia m.in. ze strony CASE Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych, Forum Odpowiedzialnego Przywództwa  FOB, Executive  Club, Fundacji WOŚP, IAB Polska, IGHP, Klubu Agencji Eventowych SAR, Koalicji Nadmorskiej (forum wójtów, burmistrzów i prezydentów miast i gmin położonych nad Bałtykiem), Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Rzecznika Praw Obywatelskich, Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych, Stowarzyszenia Samorządy dla Polski, Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, Stowarzyszenia Branży Eventowej SAR, Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel, UNICEF, Unii Metropolii Polskich.

Z naszej strony również wyszliśmy na przeciw potrzeb dyrektorów Szpitali Pomorskich i Copernicus i ich zespołów ratowniczych walczących na pierwszej linii frontu z Covid-19, dostarczając bezpłatnie od pierwszych dni lockdownu niezbędną do życia i codziennej pracy wodę i napoje w postaci regularnych transportów od producenta wody mineralnej, firmy LONZA – NATA.

Największą operację logistyczną przeprowadziliśmy 1 maja 2020 roku, we współpracy z firmą LONZA – NATA,  Stadionem ENERGA, Lechią Gdańsk i jednostkami Obrony Terytorialnej Wojska Polskiego dla zapewnienia transportu 20 palet wody (ponad 10.000 butelek) do wspomnianych szpitali. Cała ta wielka operacja nie byłaby możliwa bez połączonych sił i zaangażowania wszystkich stron, których pracę mogliśmy osobiście koordynować, zakasując przy tym i własne rękawy. Indywidualne zaangażowanie w grupowy wysiłek – oto, co sprawia, że należycie funkcjonują drużyna, firma, społeczeństwo, aby dać wspólne świadectwo w chwilach próby, za co z głębi serca wszystkim stronom dziękujemy.

Równie dumni jesteśmy, że fale naszych dobrych słów i pomysłów z Pomorza dotarły na drugi koniec Polski, gdzie jeszcze w marcu, po ogłoszeniu narodowego lockdownu I zgłaszaniu największych potrzeb szpitalnych, przekonaliśmy  podkarpacką fabrykę PZL Sędziszów, lidera w dziedzinie filtracji, by swoją linię produkcyjną i technologię wytwarzania filtrów do samochodów i maszyn zaadaptowała do produkcji maseczek ochronnych z domieszką nano-srebra i silnym efektem przeciwdrobnoustrojowym. Tym samym firma dołączyła do grona firm zaangażowanych w walkę COVID-19 (akcja #pomagamy). Pisaliśmy o tym na łamach Biznesu na fali 20 marca 2020 r. #

Szanowni Państwo, wszyscy „uczymy się” nowych czasów i nikt z nas nie jest samotną wyspą. Jak widać możemy się wspierać i działać skutecznie, niezależnie od trudności i odległości. Bo największym dobrem, jakie spotyka nas na ziemi jest bycie razem, budowanie wzajemnych więzi. Aby je budować, potrzeba nam woli otwartości i komunikowania się. Robimy to codziennie i robić będziemy, niezależnie od stopnia oddalenia i skali wyzwań. Trwamy na stanowisku, a z pomocą Biznesu na fali i Marka jest kobietą słyszymy, widzimy, łączymy, potęgujemy Państwa głos. Po co mamy to robić? Odpowiedź jest prosta – bo od tego zależy jakość naszego życia. Nasze być albo nie być.

Dlatego niezależnie od tego, czy inspirujemy na portalu, łączymy w potrzebie, patronujemy temu co ważne, odpowiadamy na apele organizacji i instytucji, nagłaśniamy Państwa inicjatywy biznesowe,  spotykamy lokalnie czy podsumowujemy razem kolejny rok, codziennie drzwi naszego domu: Biznesu na fali i Marka jest kobietą są otwarte na dialog z Państwem. Bez zuchwałości ale i bez lęku, przez ostatnie 15 lat byliśmy, jesteśmy i pozostaniemy dla Państwa bezpieczną przystanią, pomostem w dialogu, medialnym wsparciem, wiatrem od morza dla świeżych pomysłów, inspiracji i odważnego głosu, wizji i strategii ich osiągania. Lokalnie i ogólnopolsko, gdyż łączy nas coraz więcej.

Szanowni Państwo, jesteśmy sumą nas wszystkich, dlatego każdego dnia umacniamy dotychczasowe, strategiczne partnerstwa, otwieramy na nowe, powiększamy kręgi i na fali dobrej energii z ufnością i nadzieją wychodzimy naprzeciw jutra. Rok 2021 zapowiada się więc co najmniej tak intensywnie jak rok miniony, jednocześnie wierzymy, że to co najlepsze jest wciąż przed nami, dlatego konsekwentnie kroczymy tą drogą, razem z Państwem i wszystkimi otwartymi umysłami, ludźmi dobrej woli.

A nade wszystko – jesteśmy. Nie tylko wobec tego, co wielkie, medialne i widoczne dla oczu. Przede wszystkim jesteśmy wobec tego co ważne i bliskie dla Państwa. Jesteśmy dla siebie nawzajem. To nasza współodpowiedzialność. Bo łączy nas znacznie więcej, niż horyzont dnia dzisiejszego, a najważniejsza „praca zbiorowa” jest wciąż przed nami…

Z wyrazami szacunku, ufności i wzajemnej życzliwości na cały rok 2021 i kolejne przed nami.   

Jarosław Waśkiewicz
prezes klubu Marka jest kobietą
przewodniczący Rady Ekspertów, redaktor naczelny Biznesu na fali

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here